П`ятниця, 29.03.2024, 14:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Мій сайт

Корисна інформація  для батьків

 Декілька порад фахівців музичного мистецтва

Поради батькам

Музична терапія для гіперактивних дітей

 

 

Музична терапія на допомогу гіперактивним дітям

Слухайте музику! Цій пораді сотні, якщо не тисячі років. Колисковою піснею заспокоюють немовля, 2-3 річні діти із задоволенням відбивають знайомий ритм, у підлітків - свої улюблені композиції, у кожного дорослого - індивідуальні музичні смаки і переваги. Музика використовується в операційних і в кабінетах зубних лікарів, під музику можна релаксувати і зосереджуватися. І музикою можна лікувати. 
    Засоби музикотерапії, дисципліни, що лежить на межі музики та медицини, все більше і більше використовуються в лікуванні дітей з синдромом гіперактивності, які страждають дислексією, відсутністю комунікабельності, не вміють зосереджуватися. Після другої Світової війни в США музикотерапія вилилася в окрему дисципліну, а зараз вже більше 70 ВНЗ по всьому світу дають академічну ступінь за спеціальністю музикотерапевт. 
    Немовля вередує, дитина плаче, підліток злиться, доросла людина похмура, нервує, напружена. Нерви у всіх напружені, всі хочуть заспокоїтися. 
Причин нервовим станам - мільйон, способів виходу з них - тисячі, найбільш приємний і стародавній - музика. Використанням ритму і темпу при впливі на натовп займалися ще шамани. Давньогрецькі музиканти своєю грою прагнули викликати катарсис, через сльози і внутрішні переживання до очищення. Математик Піфагор складав музику. Давид своєю грою на лютні позбавив царя Шауля смутку. 
    Ритм гітари керує ритмом серця, ударні впливають на грудну клітку, баси контролюють черевну порожнину, мелодійні коливання повітря, поліфонія керує натовпом. Музичний темп понад 120 ударів на хвилину збуджує, нижче - заспокоює. 
    Музика впливає на емоції, а музикотерапія створює заданий настрій. 
    На музикотерапію, найперше, слід звернути увагу батькам гіперактивних дітей та дітей з легкими відхиленнями у психофізичному розвитку. 
Існують певні технології музичної терапії. Це активна і рефлективна, або пасивна музична терапія. 
    Насамперед варто сказати, що сеанси лікувальної музикотерапії дещо відрізняються від уроків ритміки або музичного розвитку. Адже в основі сеансів лежить використання музики та музичного мистецтва як засобу впливу на здоров'я людини. І що найважливіше, не тільки на нервову систему. Є багато проблем, які можна вирішити за допомогою засобів музикотерапії, і часто ми їх використовуємо, не підозрюючи про наукове підгрунтя. Хтось прийшов додому в поганому настрої, втомлений, поставив улюблену симфонію Моцарта і настрій у нього поліпшився. У цьому випадку людина сама виступає в ролі музичного терапевта, визначаючи вибір того чи іншого музичного твору. Це так звана рефлекторна або пасивна терапія. 
    Але говорячи про гіперактивних дітей і дітей з відхиленнями у психофізичному розвитку, засобии пасивної музичної терапії дають порівняно малі результати, по відношенню до засобів активної музичної терапії. 
    Активна музична терапія - це дія під музику, разом з музикою, гра на простих музичних інструментах, рух під музику, малювання музики. Активна терапія означає щось робити разом з музикою. 
   Основний спосіб впливу в музичній терапії це ритм. 
   Ритм - це основа музики, за ним слідують мелодія і гармонія. Саме ритм найглибше впливає на психіку і на внутрішні органи людини. Людський організм легко засвоює ритми, часто ми, самі того не помічаючи, відбиваємо такт - це організм підстроївся під вібрацію музики, звукові хвилі. Людина сприймає музику не тільки органами слуху, а й усім тілом. Тобто в процесі сеансу музичної терапії в роботу включається весь організм. 
   Музика здатна викликати досить сильні емоцій, багатьох батьків хвилює питання чи не шкідливі подібні переживання для гіперактивної дитини? У кожної людини існує власний ритм, сеанси активної музичної терапії дають можливість виходу цього ритму і його енергії. Сеанси активної музичної терапії дозволяють контролювати емоційний стан, даючи вихід енергії. 
   Дорослі часто використовують тільки пасивну музичну терапію, але ж і їм часом буває важливо виплеснути якомога більше емоцій. Вас щось розлютило: можна розбити посуд, а можна взяти дарбуку і постукати по ній. Саме тому емоційні вихідці з країн Сходу настільки люблять ударні інструменти: - вони просто розряджаються, граючи на них. 
   Антоніо Монегетті - відомий психотерапевт і психолог, автор безлічі книг, пропонує своїм пацієнтам грати на величезних барабанах - тамтамах. Цей метод мало використовується, оскільки вимагає певної студії зі звукоізоляцією. Зараз бізнесмени після переговорів йдуть не в ресторан, а грати на тамтамах. Часто дорослим це корисніше, ніж дітям. 
   Існує декілька технологій музичної терапії, що розв'язують проблеми гіперактивності і концентрації уваги. Технології ці вперше з'явилися в Росії -технології вокалотерапії і музичного розвитку. При цьому ще раз наголосимо, що музикотерапія не має педагогічної мети «навчити», це засіб впливу на організм і «особистість» людини вцілому, використовуючи почуття ритму, мелодії. 
   Наприклад, беремо в роботу один музичний твір і його "танцюємо". "малюємо", "граємо", імпровізуємо разом з дитиною. Через кілька різних видів роботи дитина намагається засвоїти музичний твір, його ритмічну структуру, його музичну форму. Якщо у дитини проблеми з концентрацією уваги, то ми непомітно змушуємо його займатися одним твором, використовуючи різні форми роботи з цією композицією. Протягом сеансу він слухає цей твір шість разів і, врешті-решт, може на ньому сконцентруватися і запам'ятати його. 
   Є діти з проблемами мовлення. Музикотерапевтичні сеанси не можуть замінити логопеда, але використовуючи засоби вокалотерапіі, сприяють розвитку мовлення. Все це відбувається у формі гри, яка залежить від віку і проблеми. 
   Ще один факт на якому хотілося б зупинитися. Найбільш сильний вплив має та музика, яка подобається. А завдання музикотерапевта - продумати, яким чином вам її подати. 
    Класика - база для музикотерапії, але і в класичній спадщині є важкі, похмурі твори, які негативно впливають на емоційну сферу. При роботі з дітьми важливо, насамперед, створити атмосферу задоволення для кожної дитини. 
   Можна з упевненістю сказати, що заняття з використанням елементів активної музичної терапії у дітей знижує рівень агресії, вони стають більш контактними, можуть зосереджуватися. Сеанси музичного впливу дозволяють поліпшити пам'ять, зарядити дітей позитивними емоціями, використовуючи різні прийоми музикотерапії. 

Саєнко Ксенія Анатоліївна
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    ;